Senda Penya Blanca

Powered by Wikiloc

L’eixida la trobem situada a la Casa de la Llum o Molí Guarner, antic molí situat al Paratge de la Cova Negra. Comença la pujada per un camí ample fins arribar a les rodalies d’una línia elèctrica, travessant part del LIC “Curs mitjà del Riu Albaida”, i en aquest punt el sender es bifurca. Si continuem recte aniríem a parar a la Font d’Alboi o enllaçaríem amb la Senda Andalusa, però el nostre sender gira a mà dreta, i anirem guanyant alçada amb la paret de l’Aventador situada davant nostre. Creuem la línia elèctrica i continuem la progressió amb cada vegada millors vistes cap a la Cova Negra i el riu Albaida, així com el Castell de Xàtiva i les seues muralles que ja s’albiren a l’horitzó. Anem guanyant metres fins que arribem a dalt de la serra, on ja veiem visible l’embassament de Bellús i al fons el Benicadell i la Serra de Mariola amb el Montcabrer com alçada màxima.

Creuem una línia d’alta tensió i comencem la darrera pujada, abans però haurem deixat a mà esquerra un xicotet sender que en forta baixada ens portaria fins a la Senda Andalusa, en les proximitats del Barranc dels Bassals.

Seguim el nostre ascens fins a la Penya del Frare, situada a una alçada de 425m i on trobem una creu metàl·lica, en aquest mirador natural podem gaudir de les vistes cap a la plana on es situa l’embassament de Bellús i la Vall d’Albaida i cap a les comarques de La Costera i La Ribera Alta. Malauradament l’entorn es veu afectat per una tanca metàl·lica que arriba fins al propi cim. A partir d’ací sòls queda perdre alçada vorejant el límit dels termes municipals del Genovés i Benigànim. El descens ens davalla cap al Portet de Llúcia on trobem l’Ermita de la Solana, ja en terme de Benigànim.

El camí continua per un sender a vegades sinuós que en descens continu ens porta cap a l’enllaç amb la Senda Andalusa i a la pista que mena cap a Pino Grande i El Genovés.