Senda camí d'Alboi

Powered by Wikiloc

L’eixida d’aquest itinerari el trobem situat en el Col·legi Públic Mare de Déu dels Desemparats, situat al C/Ausiàs March just enfront del Parc Jaume I i al costat de l’escultura “A contramà” dins de la Ruta de la Pilota.

En aquest tram urbà trobem un panell explicatiu amb els senders existents a la població del Genovés. L’itinerari continua pel carrer Ausiàs March, passant pel Monument al Joc de la Pilota, on tenim una font per abastir-nos d’aigua.

Continuem per aquest carrer ample i arbrat fins arribar al carrer del Calvari, punt on el Camí de l’Assegador està a mà esquerra, i el Camí d’Alboi a la dreta, per on continua el nostre itinerari deixant a la nostra esquena les últimes cases del Genovés.

Continuem pel voral de la carretera habilitat per als vianants que ens porta a l’inici del Camí d’Alboi, camí rural asfaltat que ens portarà entre conreus i cases de camp fins a la pedania d’Alboi. Aquest és un itinerari molt freqüentat pels habitants de la població així com ciclistes i caminants, ja que forma part de la Ruta de la Salut. Seguim el nostre camí deixant a mà esquerra el camí que ens portaria a la partida de Pino Grande i al Pou de Ridocci i el posterior enllaç amb la Senda Penya Blanca i Andalusa.

Al cap de 2,5 km arribaríem al llogaret d’Alboi, on podem visitar Les Arcaetes, monument declarat Bé d’Interés per la Generalitat. Situats a l’entrada d’Alboi trobem la Font de Sant Joan, on podem refrescar-nos i recuperar les forces.

Creuem el pont que dona accés a l’únic carrer de la població i just quan el deixem darrere agafem el camí que ix a mà esquerra amb indicacions de PR i La Xopà, bonica i concorreguda zona d’oci situada a la vora del Riu Albaida i on es troba un bar de gestió privada. D’ací ix la Ruta de l’Aigua, un bonic sender que ens portaria al paratge de la Cova Negra, ja en terme de Xàtiva. Malauradament les últimes riuades van trencar el pontet que creuava el riu Albaida.

Una vegada situats en l’àrea recreativa de la Xopà, si agafem a mà esquerra el camí que ascendeix per uns esglaons de fusta, creuaríem la via del tren i enllaçaríem amb la Senda Andalusa. Pel contrari, si creuem la xopada, trobaríem un bonic sender que en tot moment transcorre paral·lel al riu i ens deixaria en la Casa de la Llum, sense necessitat de continuar per la pista asfaltada.

Deixem darrere La Xopà, seguint pel camí asfaltat i al cap d’un kilòmetres arribem a la pineda on podem deixar el vehicle, i d’on ixen diferents recorreguts.